Brannbil under utrykning med blå lys.
Illustrasjonsfoto

Brannvesenet øver i sentrum

Brannvesenet gjennomfører denne uken øvelse i Jernbanegata.

Øvelsen foregår inne i et bygg, og det eneste som vil være synlig for publikum er brannvesenets biler som står parkert i området.

Brannvesenet understreker at det er en planlagt øvelse, melder Sarpsborg kommune.

Sarpsborg brannvesen er en del av Sarpsborg kommune, og har ansvar for brann- og redningsberedskap i hele kommunen.

Her er noen nøkkeltall:

– Antall ansatte: Ca. 80 personer, inkludert både heltids- og deltidsansatte

– Kjøretøy: 18 brann- og redningskjøretøy, inkludert mannskapsbiler, stigebil, tankbil, innsatslederbil og spesialkjøretøy

– Stasjoner: Tre brannstasjoner – hovedstasjonen i Sarpsborg sentrum, samt stasjoner i Skjeberg og på Borgenhaugen

Brannvesenet håndterer:

– Brannslukking og redningsoppdrag

– Akutt forurensning

– Feiing og tilsyn med fyringsanlegg

– Forebyggende arbeid og opplæring

Sarpsborg brannvesen samarbeider også med nabokommuner og er tilknyttet Øst 110-sentralen, som håndterer nødanrop og utalarmering.

Våre siste saker her:

43,5 millioner til kulturlokaler – disse kulturaktørene i Sarpsborg fikk støtte
Kulturrom har så langt i år fordelt 43.555.040 kroner til kulturhus, øvingslokaler,...
Bil
1001 hestekrefter og over 350 km/t: Dette er nye Audi Nuvolari
Audi tar et stort steg inn i superbilsegmentet med den nye Nuvolari – en høyytelses...
Bil
Verdens største elbiltest kåret overraskende vinner
I verdens største elbiltest er testvinneren bilen som kjører lengst sammenlignet...
Mat
Fra jord til butikk: Nå kommer årets første nypoteter
Ventetiden er over. Nå er årets første nypoteter på vei ut til butikker over...

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *